2017. augusztus 27., vasárnap

Balkán Túra 4.nap


13-08-17 -Méhecske-


Az éjszaka szörnyű volt a hatalmas szélben. Sokat nem kellett aludni, amikor pedig sikerült volna akkor arra ébredtem, hogy betakaróztam a sátorral. Kiderült hogy az egyik merevítő eltörött, mindez éjjel persze, de valamit csináltam vele és kibírta az éjszakát. Reggel a sátorból kimászva ugyanaz a rossz idő fogadott:
sötét felhők mindenhol, szél és hideg. ☁  Úgy döntöttem ebben az időben nem maradok (de a Durmitor-ba még vissza kell térnem), és fájó szívvel búcsúztam a hegyektől. 
Csak remélni tudtam, hogy az öbölben jobb idő van. Ismét tempós kanyargós utakon haladtam, és csak párszor ijesztettek meg, mikor az én sávomban jöttek szembe...
Mielőtt célba vettem Kotort, kicsit visszamentem a másik irányba, hogy a Piva folyó mellett gurulhassak. Gyönyörű hely, nagyon élveztem a hideg ellenére is. Az alagutak még mindig sötétek, kicsit úgy éreztem magam mint Jónás a cet gyomrában.





Útitársam is akadt egy méhecske személyében, aki szépen bejutott a nyitott plexin, és hősi halált halt mikor megcsípett (szerencsére volt nálam kalcium, nahh meg Forever termék-amiért nagy pacsi meg ölelés  húgomnak- így nem volt semmi gond).
Cetinje és Kotor között a hegyi utat választottam, melyen lenyűgöző a táj. Sajnos az egyik részen most újítják fel, és elég sok kavicsos rész volt. Még a hegy előtt akartam tankolni mert már tartalékon volt az üzemanyag, de későn vettem észre a kutat így nem fordultam már vissza.





A másik oldalon lefelé ereszkedve egyre élénkült a forgalom, és a buszok!🚌 is igen nehezen fértek el az egysávos hajtűkanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkon. Ahogy ereszkedtem hallottam hogy kihagy a motor...persze, mert elfogyott a benzin. Ok akkor gurulás ameddig csak lehet, így most már biciklivel vitorláztam az öböl felé. Fogalmam sem volt mi vár rám ha leérek, emelkedő stb. és hogy merre találok egy kis benzin nevű folyadékot. Csak gurultam és élveztem a tájat, meg azt amikor lehagytam egy-két biciklist. Pár visszafordító még lefele (már nagyon közel volt a város), és akkor megpillantottam a benzinkutat (ekkor már tudtam nevetni a 20 km-es kaland után), és szépen hangtalanul belopóztam, majd megtudtam hogy 16 literes a tankom.
Meseszép az öböl, már amennyit eddig láttam belőle. Kempinget is találtam, bár ez egy kicsit messzebb van a központtól. Délután még fürödtem egyet, meg kompoztam a túloldalra meg vissza (van ott egy nagyon jó pékség).
Most itt is elkezdett fújni a szél, remélem nem engem követett. Szeretnék pár napot itt tölteni és felfedezni a környéket.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése