2017. augusztus 31., csütörtök

Balkán Túra 5.nap


14-08-17 -Hegyi utak-


Ma tettem egy kört, és meglátogattam Budva városát (ahol nagyon csúszós az aszfalt, nagyobb gázadásra már csúszik is a hátulja😄 ), majd következett a Skadarsko Jezero, végül nekiindultam az egysávos ,,semmibe" vezető hegyi utaknak.



 Budva nagyon szép és gazdag város, rengeteg jacht, pazar házak, vár, kikötő. Szokásos hűtőmágnes vadászat és fotózás letudva.




 Ezután gyönyörű  tájakon és gyors utakon haladtam, majd letértem hogy célba vegyem a hegyeket.

Lenyűgöző egysávos kis utak fel a hegyre, le a völgybe, visszafordítókkal és korlát helyett kövekkel tarkítva (már ahol van). Csak mész, és amikor nagy ritkán találkozol egy autóval vagy egy kis településsel, akkor jössz rá hogy valahova mégis csak vezet ez a kietlen út. Hatalmas szabadságérzetet ad, hogy csak kanyarogsz, élvezed a tájat és úgy érzed nincs más csak Te, a motor és a táj. Érdekes lehet az élet a hegyek között megbúvó kis településeken, ahol gondolom nem nagyon izgulnak a világ dolgain.





Túrám végén visszatértem Kotorba, ahova igazából csak tegnap érkeztem, de olyan érzés fog el, mintha már régóta itt lennék. Nagyon megfogott ez a környék, már amikor beléptem, akkor úgy éreztem hogy ,,megérkeztem" , mintha mindig is ide akartam volna eljutni. Most azt számolom, hogy lehetne elhúzni, hogy minél több napot töltsek itt. Azért várnak még más látnivalók is, de most itt valami leírhatatlan van a levegőben, ami magába szippantott és nem ereszt.
Délután kompoztam egyet, (mert az olyan jó), utána pedig fürdés a sós vízben és napozás.
Este bementem a központba, ahol hatalmas élet van mind az úton mind a várudvarban. Fel akartam menni a várba, ami fent van a hegyen, de majd szerintem holnap, mert kiderult hogy kb. 1 óra fel és vissza is a kőből kirakott lépcsőkön, és úgy éreztem erre most nem vagyok felkészülve.
Egyszóval gyönyörű  ez az egész hely, ahogy körbe van építve az egész öböl, és a szűk utakon a buszok is lazán közlekednek. Nagyon sok honfitárs nyaral itt, akik közül néhánnyal szóba is elegyedtünk. 
Valamiért mindig nézegetem a rendszámokat, csak úgy kíváncsiságból, hogy milyen nemzetiségűek járnak ide nyaralni. 
 A következő felségjelzésű autókkal találkoztam eddig: Magyar, Olasz, Lengyel, Szerb, Bosznia-Hercegovina, Bolgár, Amerikai, Görög, Orosz, Ukrán, Svéd, Angol, Holland, Albán, Horvát, Francia, Román, Svájc, Cseh, Szlovák, Szlovén, Észt, Üzbegisztán, Spanyol, Macedón, Dán, Fehérorosz.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése