2017. szeptember 1., péntek

Balkán Túra 6.nap


15-08-17 -Erődítmények- 


Reggel felgurultam a hegyre, a megunhatatlan szerpentineken. Megcsodáltam fentről az öbölt, majd visszafele egy pici kitérővel megnéztem egy régi erődöt. 1886-ban épült, de elég jól bírja még. Masszívan áll a hegy tetején, illetve félig belesüllyesztve. Egy kicsit ijesztő volt belül, ahogy a sötét helyiségekből mindenféle madárhangok szűrődnek ki. Fotózgattam, de azért félve vakuztam be egy-egy sötét helyiségbe (lehet sok Stephen King-et olvasok? ...ugyan, abból sosem elég). Jó tudom hogy nincs itt senki, de mi van ha valaki poénból elbújt és ijesztgeti a turistákat...😠 Ha helyi lennék lehet kipróbáltam volna már.😄
Furcsa belegondolni, hogy most az üresen tátongó építményben mi minden játszódhatott le a folyton elmúló időben.







Az öbölbe visszatérve egy kis kajakozással folytattam a napot, melyet az állandóan közlekedő motorcsónakok és hajók tettek izgalmassá, ahogy gerjesztették a hullámokat.
Ebédre most nem a pékségben vásároltam, hanem kipróbáltam a grillezős boltot. A pultban pácban úsznak a húsok, és a kiszemeltet előtted grillezik meg. Nagyon király.


Délután a szokásos napozás és fürdés, és később megint felkerestem egy erődöt. Ez egy kicsit más jellegű volt. Hatalmas kőépület vastag falakkal, rácsos ablakokkal. Voltak ahol már ezeket leszedték, így be lehetett volna mászni a sötét épületbe... Nem volt nálam lámpa így kihagytam, de ha lett volna akkor sem mentem volna be (nem a King könyvek miatt...).😄
Az erőd mellett pedig több épület sorakozott, melyekben szétdobálva mindenféle katonai bakancs, gázálarc, kitudja még mi minden hevert.




 Elég nyomasztó volt ez a hely is, úgyhogy ismét felkanyarogtam a város fölé, (mondom hogy ezeket a kanyarokat nem lehet megunni) és csodálkozva néztem hogy az ,,izzó vasgolyó" hogyan tűnik el a semmiben (persze nem tudom leírni az érzést amit közben éreztem, de higgyétek el hogy soha nem fogom elfelejteni). 


Visszatérve ismét a városi nyüzsgésben találtam magam, (nem, még nem sétáltam fel a baromi sok lépcsőn a várba, de holnap már tényleg nekivágok) majd beszélgettem két Angol motorossal akik Görögországba tartanak...
Holnap még maradok, (egyszerűen nem enged el a város) majd Horvátország következik.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése