2016. augusztus 12., péntek

On the road Day2

18-07-16    2.nap   7:20



Nem, még nem Ausztria, csak reggeli gondolatok.
Az alvás persze hogy nehezen ment, talán a hely, a hangok, fene tudja mi minden, de azért sikerült 3-4 órát pihenni.
Igen tudom, hogy a sátor nem a kényelemről szól, de nagyon megvan a ,,feelingje" (erről Arnold barátom sokat tudna mesélni...nagyon sokat).
Amúgy is csomó dolog van az életben ami az élvezetről szól és nem a kényelemről.
Azért igencsak meg tudják ijeszteni az embert azok a fekete felhők, melyeket akkor észlelsz, mikor kinézel reggel a sátorból.
Lehet, hogy ez itt átlagos, de nekem még szoknom kell.

Mivel későn aludtam el, de annál korábban keltem fel, 
így 6:30-kor már a patakparton voltam. Örömmel fogadott 
az a tény, hogy nem csak én vagyok ,,fitt". Két idősebb néni már nagyban sétált a túrabotok segítségével. Pedig azért 
a kemping olyan hely, ahol szeretnek az emberek sokáig fent lenni, és másnap sokáig aludni.
Már indultam volna a pékségbe, (ami ugye azért is jó hely, mert baromi korán nyitnak; bár szerintem az alkalmazottak ezt picit máshogy látják ) amikor egy ,,delivery-s" srácra lettem figyelmes, aki nem tudott bejutni a kempingbe
a sorompó miatt (kártyája nincs, és a személyzet még sehol).
Picit tudott angolul, ez éppen elég is volt hogy beengedjem az én kártyámmal, kipakoljon, és folytassa az útját. Nem győzött hálálkodni szlovén és angol nyelveken (volt szerencsém hasonló munkához, és nagyon is jól tudom mit jelent egy zárt kapu vagy ajtó...).
Mondjuk az érdekes, hogy fagyasztott árut hozott és hát az étterem nyitva tartása fordítottan arányos egy pékségével... (igen azt el is felejtettem mondani, hogy kipakolt mindent az étterem kültéri asztalára)
Ok reggel nincs +30 fok, de mínusz sem. De biztos rutinból csinálta, és nem fognak maguktól belemászni a hamburgerhúsok a buciba...
Lassan készülődés, kijelentkezés,  felpakolom a házamat
 (ami egy művészet lesz) és irány Ausztria. Rövid a mai etap, de már szemezgetek néhány hellyel a térképen a kemping közelében.  :)


( útvonal: 2.nap: kis kitérővel: Vrsic-hágó)



  19:30 (Ausztria)

Nos itt ülök egy stégen, (Ossiacher See, Camping) előttem egy hatalmas tó (igen, megint vízközelben) és közben vacsizok.
Megint van tej, persze nem szlovén házi, de 3,5%-os bolti,  
és egészen jó.



                                      (rögtönzött konyhaasztal)


Megint csak Arnold barátom szavaival élnék, gondolom nem haragszik meg érte, és nem vádol plágiummal :)   
,,szerencsés vagyok"
A vacsoráért, a táj szépségéért, a csodásan kanyargós 
hegyi utakért, (nem is tudtam hogy létezik ennyi kanyar, bár még most sem hiszem el) azért hogy itt lehetek.
Bár ez egy rövidebb túra, Olaszország nélkül, de egyelőre nem bánom hogy így alakult, (így volt megírva) mert így is rengeteg látványt kell befogadnom, ami nem egyszerű.



(kilátás a hálószobából)


(itt 2 napot laktam)



Elképesztő látvány fogadott a hegyekben ma is. 
A Vrsic-hágó meg egyszerűen gyönyörű:
   Ehhez kicsit vissza kellett kanyarodnom egy kis hurokkal Szlovéniába. Az útszakasz 25 km hosszú és 
50 (macskaköves!) hajtűkanyarból áll. A legmagasabb pontra felérve, 1611 méterrel a Balti-tenger szintje felett csodálhatjuk a mesébe illő tájat. 


(esőben azért érdekes lehet)

(igen, én is csináltam kőrakást)

(elképesztő látvány fogadott)


 Kicsit visszakanyarodok még a reggelhez, ahol ért egy kisebb meglepetés. Miután megírtam Nektek a reggeli gondolatokat, utána készülődtem az útra. Mikor kijelentkeztem a kempingből, rám szólt egy fickó magyarul. Nagyon megörültem, mire végül is kiderült, hogy Holland származású de sokat jár Magyarországra és profi módon beszéli a nyelvünket. Fel sem tűnt, hogy nem a Hazánkból való.
A nap során még két boltban is összefutottam honfitársakkal.
Bizony, mi mindenhol ott vagyunk (sajnos nem minden esetben nyaralás céljából...)

Azért így estére már elfáradtam, bár nem ígérem hogy jól fog menni az alvás. Lassan zuhany, készülődés aludni. Holnap ismét nyeregbe pattanok, (a házamat nem bontom el, mert 2 éjszakát maradok itt) és megnézem a híres Grossglockner-t.
A motor már pihen. Kis lánckenés és feszítés, bogáreltávolítás amit még megkap ma.
Búcsúzóul  még pár kép a mai napról :)

                                           
                                                                           

 
         








 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése